Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2016

το γαντζάκι του έρωτα



Σήμερα έμαθα γιατί ανθίζουν οι λεμονιές
Είχα χρόνια που θήτευα στη φύση τους
Περιπλανήθηκα
Ρώτησα
Άκουσα προπαντός άκουσα
Κι αμφέβαλα τόσο στο δρόμο που σιγά σιγά
Έφτασα στον άτακτο κόσμο των εντόμων
Σαν επιστήθιος φίλος ψηλά να ζυγιστώ
Πήρα πολλά δίνοντας μόνο ανάσες
Πολύτιμες απόχες νοημάτων κρατώντας
Στο μεταίχμιο του χρόνου έφτασα
Και πάνω εκεί τις απαρχές της ιστορίας μου σκάλισα
Ίσως γι αυτό κι αυτή η κιτρινοπράσινη
Πεταλούδα που έρχεται κι επικάθεται συνεχώς
Στης σκέψης μου το νοτισμένο μύλο
Χωρίς ποτέ να ζητά δεσμεύσεις και όρια στενά

Κάτι σαν εξαγνισμό το ένιωσα
Εκείνο το γαντζάκι του έρωτα   
Που αναφορικά με οδήγησε στα πανάρχαια μυστικά:
Πως οι χυμοί ανερώτητα τρέχουν σαν κραυγές στο σώμα
Πως τα πέταλα αργά προετοιμάζονται βαθιά μέσα στις ρίζες
Και τα στεφάνια περιμένουν στις πύλες ολάνθιστα
Για να παραστούν στις τελετές των εκλεκτών
Γόνιμα έμαθα το έλασσον
Αποστάζοντας τις ρίμες είδα το μέγιστον
Γιατί
Επικλινής θα πρέπει να σταθείς στο νερό για να καρπίσεις
Έτσι κι εγώ ονομάτισα νύμφη τη στιγμή
Και πικραμύγδαλο σκληρό όλη τη γνώση του πάθους

Έρωτας είναι ο λεμονανθός λαβωμένος
Πηγαίο ρεύμα η άχρονη ομορφιά του
Και τ' αρώματα κρυφά ραβασάκια παράνομων εραστών
Που άμεμπτοι έμειναν στην κλίνη του χρόνου
Κι εγώ γεννημένη μέσα στα λεμονοδάση δίπλα στη θάλασσα
Είχα την τύχη να γυρίζω τους τροχούς
Μέχρι να φτάσω στα κύματα
Εκεί που σε γνώρισα
Όμοιος Πήγασος να δουλεύεις το στίχο
Να σκορπάς ανθούς στα πελάγη
Να γητεύεις τις μέδουσες με το γέλιο σου
Κι απ' το αίμα των οδυρμών να πληθαίνεις τα κάλλη σου
Είσαι ένας κύκλος που περιδινίζεται στα χείλη του Δεκέμβρη
Και κοντά μου έρχεσαι
Ολόκληρος ένα άρωμα γήινο
Που πριν το χαρώ στα φυτολόγια της μνήμης το κρατούσα
Άναρχο
Ηδυπαθές
Ανεξερεύνητο
Μυστηριακό σαν την προαιώνια μήτρα της γης
Που τους μύθους γεννά κι ανασταίνει
Πάντα ήξερα γιατί ανθίζουν της σάρκας οι λεμονιές!

Έλαβε μέρος στο 10ο Συμπόσιο ποίησης που διοργάνωσε καθ' ομολογία
τόσο άψογα η φίλη Αριστέα μαζί με άλλες 31 υπέροχες συμμετοχές!!!
Ευχαριστώ που το περιβάλλατε με αγάπη!!!

44 σχόλια:

  1. Δικό σου ήταν αυτό το όμορφο ποίημα Ελένη; Χίλια μπράβο!
    Όλες οι συμμετοχές ήταν ενδιαφέρουσες και μακάρι να μπορούσαμε να τις ψηφίσουμε όλες!
    Πάντα έτσι δημιουργική, καλή σου μέρα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαίρη μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Πράγματι πολλές οι ομορφιές του Συμποσίου

      Να είσαι καλά ♥

      Διαγραφή
  2. Ελένη μου για μια ακόμα φορά μας μαγεψες με τους στίχους και τη μοναδική γραφή σου! Θερμά συγχαρητήρια φίλη, δεν έχω λόγια...
    Να είσαι πάντα καλά και να μας δίνεις τέτοια όμορφα κομμάτια της ψυχής και της πενας σου.
    Σε φιλώ γλυκά, καλό σ/κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρινάκι μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Μοναδικοί είσαστε εσείς κι όλη
      η παρέα μας
      Στο Συμπόσιο αναδείξαμε το ευγενικό
      πνεύμα...

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  3. Μας γάντζωσες με τις λέξεις σου!
    Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι μου σ' ευχαριστώ
      Πολύ μεγάλο αυτό που λες!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  4. Να είσαι πάντα καλά να γράφεις τόσο μοναδικά και να μας μαγεύεις με τις σκέψεις, τα χρώματα της ψυχής σου και την πένα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όνειρό μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Τι όμορφο να ντύνεις τη ψυχή
      με χρώματα την κάνεις να γιορτάζει!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  5. Το λάτρεψα!!!!! Συγχαρητήρια ψυχή μου. Πάντα ξέρεις να ξεσηκώνεις κύματα συναισθημάτων στη ψυχή μας με τη γραφή σου!
    Πάντα πρωτιές
    Φιλιά πολλά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννούλα μου σε ευχαριστώ πολύ
      Ακρογωνιαίος λίθος στη ζωή το συναίσθημα
      και δεν του ξεφεύγω ποτέ!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  6. Από το γαντζάκι σου πιάστηκα και με ψάρεψες.
    Συγχαρητήρια και για τις δύο σου συμμετοχές που έδωσα τους 3 και 2 βαθμούς μου. Η πένα σου έχει αυτό το κάτι που με τραβάει.
    Πάντα τέτοια Ελένη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέτρο μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Το πόσο θαυμάζω το χιούμορ σου
      δεν λέγεται... μαζί με τον βαθύ
      ανθρωπισμό σου!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  7. Τα προσωπικά μου συγχαρητήρια για την υπέροχη δημιουργία και παρουσία σου. Ένα ποίημα ταξίδι πραγματικό. Με συγκίνησες με τα λόγια σου, το θέμα σου και το πλέξιμο της σκέψης σου.
    Να πω ένα σεμνό, διακριτικό αλλά αληθινό μπράβο από καρδιάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Συγκίνηση ήταν όλο το Συμπόσιο
      κι η όλη συνοδοιπορία!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  8. Εγώ τι να πω; Καμαρώνω για τα διαμάντια που φιλοξενώ και που διακρίνονται!
    Με μεγάλη χαρά θα δημιουργήσω για την Ελένη μας που όλοι αγαπάμε να διαβάζουμε κι όχι μόνο!

    Και να πω ότι ο στίχος "Έρωτας είναι ο λεμονανθός λαβωμένος" για μένα ήταν εξαιρετικός! Για αυτό και τον ξεχώρισα!

    Ελένη μου, τα συγχαρητήρια μου!
    Πολλά γλυκά φιλιά! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστάκι μου σ' ευχαριστώ για όλα
      Κι εμείς σε καμαρώνουμε για τις ιδέες
      τις εμπνεύσεις τη δράση σου και το πνεύμα σου
      Αν δεν ήσουν εσύ "γαντζάκι"δεν θα υπήρχε και
      τόσα άλλα ακριβά διαμαντικά!!
      Πράγματι είσαι αξιοθαύμαστη και πολύ καινοτόμα
      άνθρωπός χαρισματικός που με φροντίδα μεγάλη
      έχει δημιουργήσει το καλύτερο κλίμα
      Όπου προστάξεις να πάμε έχεις προνοήσει να
      καλλιεργήσεις την περιοχή
      Τα συγχαρητήρια μου λοιπόν!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  9. σημερα για αλλη μια φορα εμαθα γιατι με αγγιζεις τοσο μα τοσο βαθεια με την πενα σου , σε ευχαριστω συγχαρητηρια με ολη μου την καρδια !!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάτια μου καλή σ' ευχαριστώ πολύ
      Εξίσου αγαπώ τη γραφή σου και την οπτική σου!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  10. Πολλά μπράβο, Ελενάκι μου!
    Το όνομά σου είναι εγγύηση για ομορφιά λέξεων, εικόνων και συναισθημάτων!
    Πάντα τέτοια, κορίτσι μου!
    ΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά και ολόγλυκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννα μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Είσαι έξτρα γενναιόδωρη ψυχή μου!!!

      Σε φιλώ πολύ πολύυυυυυυυ ♥

      Διαγραφή
  11. Ελένη μου, χίλια μπράβο - είναι υπέροχο! Αχ, αυτή η γραφή σου...
    Φιλιά πολλά-πολλά, καλό Σ/Κ! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλλη μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Όλα στο συμπόσιο ήταν εξαίρετα!!!

      Σε φιλώ πολύ πολύ ♥

      Διαγραφή
  12. Εύχομαι να μυηθούν κι άλλοι πολλοί στην ιερότητα του λόγου σου. Λένε πως η ποίηση γαληνεύει την ψυχή του ανθρώπου, τον εξημερώνει, τον πάει ένα σκαλί πιο πάνω στην αξιακή κλίμακα. Έχεις κατακτήσει επάξια τις καρδιές μας και νιώθω πως είμαστε τυχεροί να εντρυφούμε στο μαγικό σου μικρόκοσμο, στο ολάνθιστο λεμονοδάσος σου!
    Την αγάπη μου Ελένη ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σε χιλιοευχαριστώ
      Τι να πω...όταν μιλάει μια καρδιά
      ευαίσθητη μου αρκεί να μεθώ και να
      γαληνεύω από την παρουσία της!!
      Κι αυτή είναι η μεγαλύτερη μου
      κατάκτηση:η συνομιλία με τη ψυχή
      του φίλου...

      Να περνάς καλά και να πλουτίζουμε κοντά σου ♥

      Διαγραφή
  13. Το λάτρεψα "το γαντζάκι του έρωτα"!
    Συγχαρητήρια Ελένη μου. Πάντα επιλέγω κάτι δικό σου, γιατί η ποίησή σου με μαγνητίζει.
    Φιλιά και καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου σ' ευχαριστώ θερμά
      Άλλο τόσο μαγνητίζει η καθαρή
      σαν μικρού παιδιού καρδιά σου!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  14. Συγχαρητήρια, Ελένη! Μπορείς και μαγεύεις με τους στίχους σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλεξάνδρα μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Το Συμπόσιο ήταν αυτό που μας μάγεψε
      κι αξίζουμε όλοι έπαινο!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  15. Ελένη μου πόσο μα πόσο χάρηκα που βρήκα και τα δύο δικά σου!!! ❤
    Τα αγάπησα και τα δύο, τα ξεχώρισα, τα ανέφερα στο σχόλιό μου (Αναστασία Κ. αυτή ήμουν εγώ)... Δεν έχω λόγια!
    Εξαιρετικές οι συμμετοχές σου! Σε ευχαριστούμε πάρα πολύ για τα υπέροχα ποιήματα που τόσο απλόχερα μας δίνεις και διαβάζουμε (μήπως να σκεφτείς να εκδόσεις μια ποιητική συλλογή; το'χεις και με το παραπάνω!!)
    Πολλά γλυκά φιλάκια! Καλό σαββατοκύριακο και συγχαρητήρια και πάλι!!!! ❤❤❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άναστασία μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Είχαμε απίθανες συμμετοχές αλλά
      και πολύ καλούς αναγνώστες
      Μιλάμε για την ποίηση τώρα που
      για πολλούς είναι ένας άγνωστος
      και σχεδόν παρεξηγημένος (κι όμως)
      χώρος γι αυτό νιώθω πολύ ευχαριστημένη
      Όσο για την έκδοση το μέλλον θα δείξει!!

      Σε φιλώ πολύ πολύ ♥

      Διαγραφή
  16. Πώς θα μπορούσαμε να μην το αγαπήσουμε Ελένη μου?
    Τώρα που μάθαμε γιατί ανθίζουν οι λεμονιές, πώς θα ξεφεύγαμε από το γαντζάκι του έρωτα?
    Υπέροχο!! Συγχαρητήρια!!!
    Φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι μου σ' ευχαριστώ θερμά
      Κρατήσου από εκεί για να ζεις το θαύμα!!!

      Να είσαι καλά ♥

      Διαγραφή
  17. Τι όμορφα που γάντζωσες τις ψυχες μας στης γραφής σου το γαντζάκι Ελενη μου..!!!!
    Ξεχώρισα....
    Και πάνω εκεί τις απαρχές της ιστορίας μου σκάλισα
    Ίσως γι αυτό κι αυτή η κιτρινοπράσινη
    Πεταλούδα που έρχεται κι επικάθεται συνεχώς
    Στης σκέψης μου το νοτισμένο μύλο
    Χωρίς ποτέ να ζητά δεσμεύσεις και όρια στενά
    Σε ευχαριστω που με πας ενα σκαλοπατι παραπανω εστω και αν ειναι δυσκολο για μενα μερικες φορές..θαυμαζω το πόσο ομορφα μπορείς και πλεκεις τις λεξεις....δεξου και τα δικα μου συγχαρηρήρια να είσαι καλά και να να γραφεις αυτο θελουμε... φιλακιααα!
    υπεροχο το τραγουδι με την Ζουγανελη... !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου γλυκιά σ' ευχαριστώ θερμά
      Αυτή η πεταλούδα είναι η φαντασία που
      δεν δεσμεύεται ποτέ ζει ελεύθερα και
      μόνο τότε αποδίδει!!!
      Χαίρομαι που με διαβάζεις...
      Εσύ Ρούλα μου έχεις ανέβει τόσα σκαλοπάτια
      που άλλοι τα αντικρίζουν σαν βουνό!!

      Να περνάς καλά τα ξαναλέμε ♥

      Διαγραφή
  18. Σήμερα έμαθα γιατί ανθίζουν τα blogs και μοσχομυρίζουν Τέχνη!
    Το χάρισμα δεν κρύφτηκε ποτέ κι εμείς είμαστε οι τυχεροί αποδέκτες!
    Θερμά συγχαρητήρια Ελενάρα μου πλανεύτρα! Καλή Κυριακή πολλά φιλιά ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέτρα μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Τα μπλογκς ανθίζουν όταν υπάρχει
      πνεύμα αλληλεγγύης ενθουσιασμού
      και συνεργασίας
      Είναι λοιπόν μεγάλη κατάκτηση να
      επικοινωνούμε και να βρισκόμαστε!!!

      Σε φιλώ πολύ κούκλα μου ♥

      Διαγραφή
  19. Ελένη μου συγχαρητήρια για την εξαιρετική σου συμμετοχή και την επάξια διάκρισή σου!! Από τον ευφάνταστο τίτλο μέχρι το μυσταγωγικό του περιεχόμενο, ένα ποίημα όλο εικόνες, αρώματα που αιχμαλώτιζε από την πρώτη ανάγνωση!!
    Να ναι πάντα λεμονανθισμένοι οι ποιητικοί σου δρόμοι, από τις ρίζες, έως τους ουρανούς!! Φιλάκια ολόγλυκα!!♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μαριλένα μου σ' ευχαριστώ πολύ
    Χαίρομαι που μαζί είμαστε που
    μαζί πηγαίνουμε που 32 δημιουργοί
    έδωσαν καρδιά και ψυχή που 40 και
    πάνω αναγνώστες μυήθηκαν στην ομορφιά
    μια τέχνης που μας ξεπερνά!!!
    Συγχαρητήρια και για την δική σου διάκριση
    Το ποίημα σου φώλιασε δικαίως στις καρδιές μας

    Σε φιλώ πολύ πολύ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Η αληθεια ειναι πως με επιασες κι εμενα με το γαντζακι του ερωτα! Πως να του αντισταθει κανεις αλλωστε?
    Ομολογω πως και για τις δυο συμμετοχες σου ειχα αναρρωτηθει αν κρυβεσαι εσυ πισω...γραφεις τοσο ιδιαιτερα! Φιλια!και συγχαρητγρια σου αξιζε πραγματικα η 1η θεση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστινάκι μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Τελικά οι παρέες φτιάχνουν ιστορίες όταν δένονται
      κι αναγνωρίζονται μόνο από την ανάσα!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  22. Θερμά Συγχαρητήρια Ελένη μου πιο προσωπικά στον χώρο σου, και για τις δυό σου συμμετοχές! Μέθυσα με τους χυμούς λέξεων, σκέψεων, χόρεψαν με συγκίνηση πλούσια συναισθήματα που ανέδυαν με τη μοναδική σου έκφραση.
    Τα ξεχώρισα και χαίρομαι που μοιράζεσαι μαζί μας αυτόν τον πνευματικό θησαυρό σου! Να είσαι καλά και να έχεις έναν καλό μήνα και μια όμορφη και δημιουργική εβδομάδα!
    Φιλάκια πολλά με μια ζεστή αγκαλιά!:)) ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Κατερίνα μου σε υπερευχαριστώ
    Πολύ χαίρομαι να συνομιλώ μαζί σου
    κι είναι όμορφο να ανασαίνω την
    ομορφιά που με το λόγο σου προσθέτεις!!!

    Σε φιλώ πολύ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή