Σάββατο 2 Απριλίου 2016

Εικοσιτετράωρος εφιάλτης

persephone with pomegranate-kris waldherr

Ξέφυγε τελικά Σίγουρα ξέφυγε Κοντανάσαινε Τα πόδια της έτρεμαν
Ψυχή πουθενά Τρεις η ώρα τα ξημερώματα Το γλέντι η μουσική
το πέρασμα του ποταμού ο σπασμένος τροχός Έμειναν όλα πίσω
Το χαρτάκι της πρόσκλησης τσαλακωμένο ή μάλλον μουλιασμένο
στον ιδρώτα του πανικού
Ένα άστρο ξαφνικά ξέφυγε από του ουρανού την αυλαία Που καιρός
για ξόρκια κι ευχές
Σκιά έγινε Ένα μπεγλέρι σκορπισμένο στα σκαλοπάτια
Θυμήθηκε την προγιαγιά της Αγαπούσε πολύ τα μπεγλέρια και τους
χαρταετούς Είχε κίτρινα απ' τον καπνό δάχτυλα κι ασβέστωνε κάθε
Πάσχα τη μάντρα του κοιμητηρίου κι ας μην προσδοκούσε ποτέ
ανάσταση στη ζωή της Φτώχεια και Προσφυγιά κι η Πατρίδα
χαραγμένη στη χρυσή καδένα να δακρύζει
Ξέφυγε τελικά Όσο έφτανε το μάτι -παρά το σκότος- καμιά φιγούρα
κανένας ίσκιος δεν την ακολουθούσε
Χάιδεψε το αριστερό της πόδι στο ύψος του γόνατου Με τις βροχές 
πονούσε Σταμάτησε να τρέχει Φάνηκαν τα πρώτα σπίτια με τους
εσωτερικούς κήπους
Ίσως αν χτυπούσε μια πόρτα να της άνοιγαν Ας μην της παραχωρούσαν
μια ζεστή θέση να κοιμηθεί Αυτή τους κήπους θα διάλεγε τα παγκάκια
με την αγαπημένη τους φλυαρία το χώμα που μοσχοβολά πρωτεϊκά
αρώματα!
Θα το αποτολμούσε!
Αν της έδιναν -θα το ζητούσε- ένα σκοινί θα έδενε μια κούνια Ένα
δέντρο θα υπήρχε Πως αλλιώς; Όλοι οι κήποι έχουν δέντρα Έστω μια
ταπεινή κουτσουπιά
Ωραία με μωβ - βυσσινιά λουλούδια Γιατί βυσσινιά είναι τα λουλούδια
που πενθούν
Θα το αποτολμούσε Έφτανε άλλωστε στο πρώτο σπίτι
Είχε ροζ παραθυρόφυλλα και μια εξώπορτα με σκαλιστά αραβουργήματα
Φεγγίτες κωνικούς και υπέρθυρα με δυο σειρές από ερωτιδείς
Θα πλάγιαζε στην χλόη Ένα μερμηγκάκι ένα σκαθαράκι θα την
συμπονούσαν Ο χάρτης του κόρφου της να ημερέψει Δρόμους ν' ανοίξει
Τους βημάτισε παλιά αυτούς τους δρόμους Απρόσκοπτη πορεία Χρόνια
πριν - όταν κάποιος της χρέωσε τη φιλαυτία του - έστρεψε τα μάτια στη
γαλήνη της γης στη μοναδική της ασφαλή μήτρα
Κι απόψε εκεί θα κατέφευγε σαν ορφανό μωρό που πεινάει στοργή
Να ασβεστώσει σαν την προγιαγιά της τα μικρά πετραδάκια του
σιντριβανιού
Να ανάψει ένα σέρτικο τσιγάρο να καεί το πρόσωπο του εφιάλτη που
την έβαλε στο κυνήγι αχάραγα
Θα το αποτολμούσε!
Μην ξεχάσει να συστηθεί Μην την πουν κι αγενή:
Μαρία όπως όλες οι μοιραίες Μαρίες του κόσμου τούτου
Ήδη μιλούσε με τους κήπους κι ας ξαστόχησε στα λόγια κι ας
έκλεισαν με πάταγο οι σύρτες πριν το ξημέρωμα...

                                     

Έλαβε μέρος στο δρώμενο "Παίζοντας με τις λέξεις" που με αξιοσύνη
διοργάνωσε η me(maria) μαζί με άλλες υπέροχες συμμετοχές κόντρα
στους ανίερους καιρούς προσφεύγουμε στην πρό(σ)κληση της τέχνης!

44 σχόλια:

  1. Να πω '' Μπράβο σου''; Τετριμμένο!
    Να πω για τους στίχους σου που καθηλώνουν; Θα επαναληφθώ κουραστικά
    Ένα ευχαριστώ θα πω για τη συμμετοχή σου μαζί μας,στο παιχνίδι της Μαρίας μας και κάνεις αυτό το δρώμενο, ονειρεμένο
    Φιλιά πολλά μάτια μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννούλα μου καλημέρα
      Σ' ευχαριστώ για όλα..για τα λόγια σου
      για τις ομορφιές σου για τις συναντήσεις μας

      Σε φιλώ πολύ και καλή εβδομάδα ♥

      Διαγραφή
  2. Αυτός ο τρόπος γραφής, Ελένη, μου αρέσει πάρα πολύ! Κι έτσι όπως τον χρησιμοποίησες, τον απογείωσες!
    Αλλά και η ιστορία... πόσο με συγκίνησε!
    Δεν έχουν παρά να λουφάξουν οι ανίεροι καιροί μπροστά στους στίχους σου.
    Καλό Σαββατοκύριακο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλεξάνδρα μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Δοκιμάζομαι διαρκώς και πειραματίζομαι!!

      Σε φιλώ πολύ και καλή εβδομάδα ♥

      Διαγραφή
  3. Κάθε φορά που θέλω να σε σχολιάσω Ελένη μου, νιώθω πως επαναλαμβάνομαι και λέω τα ίδια... Τα λόγια που είναι πολύ φτωχά για να εκφράσω αυτό το μεγαλείο που αισθάνομαι όταν διαβάζω τα ποιήματά σου! Σε ευχαριστώ από καρδιάς για την ευχαρίστηση που απλόχερα μου προσφέρεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κλέλια μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Χαίρομαι για αυτές τις ευαίσθητες χορδές!

      Σε φιλώ πολύ και καλή εβδομάδα ♥

      Διαγραφή
  4. Ελκυστικό από την πρώτη σειρά το κείμενό σου, Ελένη, καταφέρνει να βάλει τον αναγνώστη μέσα στην ατμόσφαιρά του, στα χρώματά του, στην αγωνία του, στην ποίησή του!
    Και παραπέμπει με ευφυή τρόπο σε μνήμες ανθρώπων που βίωσαν ανώμαλες καταστάσεις και επέζησαν τραυματισμένοι από τα άγρια γυρίσματα του καιρού.
    Ιδιαίτερης πρωτοτυπίας γραφή. Εύγε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άρη μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Πολύ βαθιά προεκτάθηκε η σκέψη σου
      εκεί που κι εγώ ήθελα να μιλήσω..

      Σε φιλώ πολύ και καλή εβδομάδα ♥

      Διαγραφή
  5. Ελένη μου, μοναδικά υπέροχη η συμμετοχή σου! Ο τρόπος γραφής σου με καθήλωσε, διάβαζα κρατώντας την ανάσα μου σχεδόν, αισθάνθηκα την αγωνία.
    Πολλά συγχαρητήρια!
    Φιλιά και καλό μήνα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλλη μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Στην πορεία του γραψίματος με παρέσυρε κι εμένα
      και σχεδόν με οδηγούσε!!

      Σε φιλώ πολύ και καλή εβδομάδα ♥

      Διαγραφή
  6. Δεξιοτέχνης του λόγου! Και οι πιο ασήμαντες λέξεις στα χέρια σου, παίρνουν οντότητα και αφήνουν το αποτύπωμά τους. Τι άλλο να βρω να σου πω Ελένη μου; Πέρα απ' τον απέραντο θαυμασμό μου, σε χαίρομαι που δεν φοβάσαι τις λέξεις, σηκώνεις τα μανίκια και δουλεύεις το λόγο με μαεστρία και συναίσθημα.
    Καλό σου μήνα Ελενάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σ' ευχαριστώ θερμά
      Μπράβο κι από εδώ για αυτά τα ευαίσθητα
      κι υπέροχα μανουσάκια!!!!
      Χαρά μου μεγάλη όλη αυτή η συνοδοιπορία

      Σε φιλώ πολύ και καλή εβδομάδα ♥

      Διαγραφή
  7. Όταν έχουν γράψει άλλοι, όπως πιο πάνω, τόσα για το εξαιρετικό κείμενό σου, τι να προσθέσεις…
    Το γραφτό σου σεργιανίζει κι εγώ υποκλίνομαι!

    Καλό βράδυ να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στράτο μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Υποκλίνομαι κι εγώ στο λόγο σου!!

      Σε φιλώ πολύ και καλή εβδομάδα ♥

      Διαγραφή
  8. Ολα όσα είπαν οι φιλες πιο πανω Ελενη μου ηθελα να σου πω αν μπορούσα να να βρω τις σωστες λέξεις..!!~
    Δεν ξερω πως καταφέρνεις και σχηματίζεις τόσες εικονες σε καθε προταση σου.. εικονες δυνατές βαζοντας λέξεις δύσκολες για μενα και όμως να αφήνουν την φαντασία μου να δουλευει διπλοβάρδια.. για να έχω το ομορφο αποτελεσμα που μου δίνεις καθε φορα..!!!Αχ Ελενη μου για αλλη μια φορα
    επλεξες τις λεξεις.!!
    Να περνας ομορφα γραφοντας για να περναμε και εμεις καλα διαβαζοντα σε..
    Καλό σου μηνα φιλενάδα..
    Υ.Γ Εισαι το προστατευτικό μου στην αλτσχάιμερ..!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρουλάκι γέλασα πολύ με τα τελευταία σου λόγια
      Εσύ δεν παθαίνεις τίποτα άκου που σου λέω και
      ξέρεις γιατί;....γιατί είσαι απίστευτα ενεργής
      Σ' ευχαριστώ πολύ για όλα

      Σε φιλώ πολύ και καλή εβδομάδα ♥♥

      Διαγραφή
  9. Ελένη μου το κείμενό σου με είχε μαγέψει και όσες φορές κι αν το διάβαζα πάλι μαγευόμουν!!
    Συγχαρητήρια πολλά για τη συμμετοχή σου και σε ευχαριστώ πολύ για όλα!
    Φιλιά πολλά και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία σ' ευχαριστώ πάρα πολύ
      Για την ανοιχτή αγκαλιά σου για τη φιλοξενία σου
      για το ζήλο σου και την αγάπη σου στη δημιουργία
      Να είσαι καλά....

      Σε φιλώ πολύ και καλή εβδομάδα ♥

      Διαγραφή
  10. αστερι μου, έχεις την τέχνη στην κατοχή σου!! ποιηση με αξιωσεις, και πάντα καθόμαστε να δούμε.. τι ΩΡΑΙΟ θα γράψεις... ποιώ ελένη μου.. μπραβο!!!! και.. καλόν μηνα!! <3 = καρδούλα στο φέις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παρασκευούλα σε ευχαριστώ πολύ

      Καλή εβδομάδα με πολλά φιλάκια ♥

      Διαγραφή
  11. Τι έκπληξη ήσουν Ελένη μου!
    Η δεύτερη φορά που δοκιμάζεσαι σε κάτι διαφορετικό και μαγεύεις!!!
    Μπράβο σου!
    Το λάτρεψα...νομίζω ότι το κατάλαβες!!!
    Πολλά φιλιά και καλό μήνα αγαπημένη μου♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστάκι μου σ' ευχαριστώ θερμά
      Είπα να ξαναδοκιμάσω και λέω και
      στο μέλλον να το ξαναεπιχειρήσω
      Πολύ χάρηκα που σου άρεσε και ξέρεις
      τον αισθάνθηκα βαθιά τον ενθουσιασμό σου!!!

      φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα ♥ (περαστικούλια!!)

      Διαγραφή
  12. Καλησπέρα Ελένη μου. Από τις δημιουργίες που τράβηξε την προσοχή μου "βασανιστικά". Γράφεις όμορφα. Γράφεις με πολύ ένταση στα συναισθήματά σου και αυτό είναι εντυπωσιακό. Πάντα σου εύχομαι το καλύτερο και ένα ακόμα μπράβο για τη συμμετοχή σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Πράγματι μόνο όταν είναι το συναίσθημα
      σε εγρήγορση καταφέρνω να γράφω....

      Σε φιλώ πολύ και καλή εβδομάδα ♥

      Διαγραφή
  13. Ελένη μου, ασφαλώς η συμμετοχή σου ως συμμετοχή, ως ουσία, ως πλοκή είναι εκπληκτική (δεν το συζητάμε καν αυτό!) μα είναι και η δομή τέτοια, που σε παρασύρει να το διαβάσεις με μια ανάσα και αυτό το κάνει ακόμα πιο υπέροχο! Μπράβο, κορίτσι μου!
    ΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά και ευχές για έναν όμορφο μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννα μου σ' ευχαριστώ θερμά
      Χαίρομαι που αβίαστα το διάβασες
      Να είσαι καλά!

      Σε φιλώ πολύ και καλή εβδομάδα ♥

      Διαγραφή
  14. Καλημέρα Ελένη μου... είχα καιρό να επισκεφθώ το σπιτάκι σου κι ένιωσα σαν να βρίσκομαι σε όαση... υπέροχο κείμενο, λέξεις, εικόνες συναισθήματα και νοήματα σφιχταγκαλιάζονται και με ταξίδεψαν... κόντρα στους ανίερους καιρούς!!! Να είσαι καλά!!
    Πολλά φιλάκι κι ευχές για έναν όμορφο μήνα και μια γλυκιά εβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Πάντα αγαπώ τις περιγραφές σου ...και ναι βέβαια
      συνεχίζουμε να αντιστεκόμαστε!!!

      Σε φιλώ πολύ και καλή εβδομάδα ♥

      Διαγραφή
  15. Πραγματικό παιχνίδι με τις λέξεις. Παιχνίδι με τα συναισθήματα και τις αναμνήσεις. Καθηλωτική κάθε του λέξη. Μπράβο σου Ελένη που και αυτή τη φορά μας κατέπληξες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέτρο μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Είχαμε υψηλού επιπέδου συμμετοχές αναμφίβολα
      Άντε να βλέπουμε και εσένα με τον πάντα
      όμορφο ρεαλισμό σου!!

      Σε φιλώ πολύ και καλή εβδομάδα ♥

      Διαγραφή
  16. Ποσο μοναδικο το παιχνιδισμα σου με τις λεξεις... σκοτεινο μυστηριωδες μυστικιστικο...
    Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πεταλούδα μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Οι χαρακτηρισμοί σου πετυχημένοι!

      Σε φιλώ πολύ και καλή εβδομάδα ♥

      Διαγραφή
  17. Καλό μήνα να χεις Ελένη μου!! Από τις αγαπημένες προτιμήσεις μου στο παιχνίδι το κείμενό σου!! Μοναδικό από την φωτό, το μήνυμα, το συναίσθημα, την τεχνοτροπία!! Μπράβο σου!!
    Να σαι καλά!! Φιλάκια πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαριλενάκι μου σ' ευχαριστώ θερμά
      Ήταν στις προθέσεις μου ή μάλλον στις προθέσεις
      της ηρωίδας να μείνει ανοιχτό το κείμενο
      Έδωσε λύση μόνο στον τελικό στόχο ενώ άφησε
      την απειλή να επικρεμάται ώστε ο καθένας να
      την προσαρμόσει πάνω του ανάλογα με τα βιώματα του

      Σε φιλώ πολύ και καλόν Απρίλη ♥

      Διαγραφή
  18. Συγχαρητηρια Ελένη μου! Τα πήγες εξαιρετικά! Πολύ ωραία και η δικη σου συμμετοχή!
    Καλη συνέχεια στη μέρα μας!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριάδνη μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Είχαμε πολύ ανεβασμένο επίπεδο σε όλες
      τις συμμετοχές συνολικά!!1

      Σε φιλώ πολύ και καλή εβδομάδα ♥

      Διαγραφή
  19. Όπως έγραψα και στης Μαρίας, έδωσα μόνο 3, αλλά θα ήθελα να μπορούσα να δώσω και 10 με τόνο! Τι άλλο να πω πια; Με μά-γε-ψες-! Πολλά γλυκά φιλιά! ♥ ♥

    Υ.Γ Θα πρότεινα να την αναρτήσεις στην στήλη σου δεξιά ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ βρε Πέτρα πόσο σ' ευχαριστώ!!!
      Θα στην κάνω τη χάρη (πως αλλιώς)να το βάλω
      δεξιά στη στήλη αν και εκεί αναρτώ καταξιωμένους.....

      Σε φιλώ πολύ και καλή εβδομάδα ♥

      Διαγραφή
    2. Και να το αφήσεις για πολύ καιρό εκεί δεξιά!
      Μιας κι εκεί αναρτάς τους καταξιωμένους!.. ♥

      Διαγραφή
  20. Καλό μήνα, Ελένη! πολύ όμορφο. Και νοηματικά και συναισθηματικά και περιγραφικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σεβάχ σ' ευχαριστώ πολύ
      Χάρηκα που σου άρεσε!!

      Καλό μήνα και πολλά φιλιά ♥

      Διαγραφή
  21. Κι αυτή η συμμετοχή σου με μάγεψε Ελένη μου! Είναι μοναδικό το χάρισμα που έχεις, γ' αυτό και καταθέτω τον απεριόριστο θαυμασμό μου, πάντα!
    Φιλιά γλυκά
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρινάκι μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Χαίρομαι που με διαβάζεις προσεκτικά

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή