Τρίτη 27 Μαΐου 2014

Στιγμιαία αποτύπωση



Δεν ήταν απλά και μόνο ένα παράξενο λουλούδι
Ριζωμένο στα θαλασσινά βράχια κόντρα στο φως
Ψυχωμένα να τρυπάει το βασίλειο της πέτρας
Δεν ήταν μια πινελιά ερασιτέχνη ζωγράφου
Πάνω στον καμβά του νυχτερινού ορίζοντα
Της αγάπης το μυστήριο να απεικονίσει αδρά
Η έστω ένα ανώνυμο στον άνεμο σκαθάρι
Που απαρνήθηκε την χοϊκή φωλιά του
Κι έμεινε να αιωρείται στον αέρα ανυπότακτο
Ήταν όλα τα παραπάνω μαζί
Αντάμα με το κλάμα ενός μωρού
Όταν το αποκόπτουν βίαια την 25 ώρα απ' την θηλή της μάνας του

Δεν ήταν απλά και μόνο ένα αγριολούλουδο
Ήταν το χέρι της γης που γενναία αμύνεται
Στην επέλαση των μικροσκοπικών εντόμων
Ήταν το φουστάνι της νύφης που η προγιαγιά τύλιξε
Σε σκούρο περιτύλιγμα μ' ένα κλωνάρι λεβάντας μαζί
Να το βρει η αθανασία την φτερούγα της να στολίσει
Κι ούτε το χρυσό φτερό της μέλισσας ήταν
Που σε λουλούδι μαγιάτικο αφήνει τα φιλήματα
Καρπερός να γίνει ο κόσμος και το φιλί της νύχτας να ζωντανέψει

Δεν ήταν απλά και μόνο ένα λουλούδι σφηκοφωλιά
Αλλά η μπουτονιέρα που η θεά Δήμητρα
Καρφίτσωσε στο πέτο της κόρης της σαν αντάμωσαν
Το έαρ σπλαχνικό είναι μα και σκληρό πολύ
Στην παλάμη του σημειώνει αχνά με πενάκι
Τις ρήσεις των μοιραίων ποιητών
Γραφή τρεμάμενη σαν την φλόγα στο πένθιμο καντήλι
Που μόνο οι μυημένοι μπορούν να διαβάσουν
Ξέροντας πως η μεγάλη ώρα έφτασε
Η 25 ώρα τους παραδίδει εμπιστευτικά τα κλειδιά της
Στρίβοντας καπνό από βοτάνια και ρίζες αφροξυλιάς
Σε τρίποδα χρυσό καθισμένη κρυφά τους προτρέπει
Να περπατάνε αγέρωχα στου γκρεμού το φρύδι
Έχοντας στο μαντήλι τους κλεισμένο το αέρινο άνθος
Αυτό που θα τους φέρει  μπροστά στο θαύμα
Κοντά στην αδερφή που δεν ατιμάστηκε την 25η ώρα
Τότε που ο ήλιος πήρε παράταση στην περαταριά τ' ουρανού

Με αφορμή μια πρωτοβουλία που ανέπτυξε
η παρακάτω σελ http://25thhourproject.tumblr.com/info
Δημοσιοποιήθηκε στις παρακάτω σελίδες:
http://25thhourproject.tumblr.com/post/90879206699/25
https://www.facebook.com/updot.gr
https://twitter.com/iatridisg

26 σχόλια:

  1. Πολυ ωραιο κειμενο!!
    ΒΟΗΘΗΣΕ ΣΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΟΥ BLOG ΜΑΣ!!!
    ΜΠΕΣ ΕΔΩ ΨΗΦΙΣΕ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ http://theacity.blogspot.gr/2014/05/blog-post_26.html ΚΑΙ ΑΝ ΘΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΟΥ ΚΑΝΕΙ ΚΟΠΟ ΑΦΗΣΕ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΔΩ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ http://theacity.blogspot.gr/2014/05/blog-post_26.html ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΨΗΦΙΣΕΣ.ΚΑΙ ΠΟΙΕΣ ΣΤΗΛΕΣ ΣΤΗΡΙΖΕΙΣ!!
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες στην σελίδα μου
      Θα περάσω όταν βρω χρόνο να δω
      και να αξιολογήσω!!

      πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  2. Το περασμα απο ......σε.
    Την στιγμη που ο χρονος τι?
    Κι ομως ...τοσα πολλα στα "χερακια" μεσα.

    φιλιαξαφνοωραςανυποψιαστης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανθίζουν τα χεράκια Αγριομελιώ μου
      σαν ζεσταθούν με χνώτο Αγγέλου!!!

      φιλιπουπροσπερνατονανεμο

      Διαγραφή
  3. υπεροχο Ελενη μου!
    οπως ολα φυσικα!

    φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κικίτσα μου σε ευχαριστώ θερμά
      Σε εμπιστεύομαι....

      φιλάκι γλυκό

      Διαγραφή
  4. της ποίησής σου οι μυημένοι ακολουθούν πιστά κάθε σου στίχο αφήνοντας σπονδή στις μαγεμένες λέξεις σου. ταπεινή προσκυνήτρια κι εγώ αφήνω τη δική μου.
    μ' όλην μου την αγάπη και το θαυμασμό σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βίκυ μου σε υπερευχαριστώ
      Ξέρεις βέβαια την εκτίμηση που σου έχω
      και σου εκφράζω την απέραντη συμπάθεια μου!!!

      φιλάκι γλυκό

      Διαγραφή
  5. Ελένη μου το βρίσκω υπέροχο, μου αρέσει ο τρόπος που πλέκεις κάθε φορά και στοιχεία της μυθολογίας και τα εντάσεις όμορφα στους στίχους σου.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελενάκι μου σε ευχαριστώ πολύ
      Τα μυθολογικά στοιχεία πάντα με προσέλκυαν

      φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  6. Θα περάσω να σε διαβάσω ξανά αύριο...
    Μία ανάγνωση και με την κούραση που έχω δεν φτάνει για να μπω στα βαθιά σου νοήματα....Ελένη μου σε θαυμάζω πραγματικά για το πως κουμαντάρεις τις λέξεις σου και μας καθηλώνεις !
    Φιλί καληνύχτας ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστάκι μου σε ευχαριστώ θερμά
      Οι λέξεις δεν "πειθαρχούν" πάντα
      θέλουν λεπτές κινήσεις κι αισθήματα
      υπέρχειλα!!!!

      φιλάκια πολλά ♥♥♥

      Διαγραφή
    2. Ήρθα πρωί ξανά , με μυαλό καθαρό :))
      Φιλιά πολλά!
      Καλημέρα!

      Διαγραφή
    3. Χαίρομαι που ξαναπέρασες
      Καλή σου μέρα!!!

      Διαγραφή
  7. εξαιρετικο....ελένη μου σου ευχομαι τα καλυτερα και μια πολύ καλη μέρα να έχεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικόλα μου σε ευχαριστώ
      για την τόσο όμορφη κατάθεσή σου!!!

      φιλάκι

      Διαγραφή
  8. Αχ Ελένη μου γλυκιά, κι επειδή ο επίλογος είναι πάντα το απόσταγμα των λόγων, με συγκίνησε και με συγκλόνισε (και) η 25η σου Ώρα, άξια να παραβρεθεί ανάμεσα σε άλλα διαμάντια της σελίδας που διοργανώνει αυτήν την ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία. Γλυκό φιλί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πετρουλίνι μου σε ευχαριστώ
      Νομίζω πως είναι μια πολύ αξιόλογη
      πρωτοβουλία!
      Θα χαρώ να συναντηθούμε εκεί...γράψε κάτι...

      φιλάκια πολλά ♥♥♥

      Διαγραφή
  9. Καταπληκτικά συγκλονιστικό!
    Λάτρεψα τον επίλογο κι εγώ!
    Να είσαι καλά...φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σε ευχαριστώ θερμά
      Ο επίλογος για μένα τουλάχιστον
      κατά κάποιο τρόπο πρεπει να συμπυκνώνει
      το όλο ποίημα!!!!

      φιλάκι γλυκό

      Διαγραφή
  10. Τι να σου γράψω εγώ τώρα; Πως είναι υπέροχο; Πως χρειάστηκε να το διαβάσω δυο και τρεις φορές, γιατί κάθε φορά σκάλωνα στις αναπάντεχες λέξεις και στις εικόνες που παράγουν;
    Ελένη μου... παίρνω κι εγώ το μερτικό μου απ' το πάθος και την ευαισθησία σου και σ' ευχαριστώ κιόλας γιατί το έχω ανάγκη.
    Να'σαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σε ευχαριστώ θερμά
      Είμαι πρόθυμη και γενναιόδωρη
      σε ψυχούλες σαν εσένα!!!
      Καλή επιτυχία στον γιόκα σου
      και καλά κουράγια γενικότερα!!

      φιλάκι γλυκό ♥♥♥

      Διαγραφή
  11. Μυημένη και εθισμένη στα δικά σου ποιήματα περνώ όλες τις φάσεις του συναισθηματικού οργασμού της λέξης σου, της φράσης σου και όλου του ποιήματός σου!!
    Θαυμάζω ΄΄τη μεγάλη γραφή των αφανών ποιητών΄΄
    Φιλάκι τρυφερό και γλυκό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικολίτσα μου είσαι καταπληκτική
      νιώθω κιόλας ζωντανές τις εκφάνσεις
      της σκέψης σου και σ' ευχαριστώ πολύ γι αυτό!!!

      φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  12. Δεν ήταν απλά και μόνο ένα λουλούδι
    Ήταν το χέρι της γης που γενναία αμύνεται
    Στην επέλαση των μικροσκοπικών εναεριτών του αιθέρα
    Το φουστάνι της νύφης που η προγιαγιά τύλιξε

    Ενα τυχαιο κομματι που με αγγιξε γιατι με αγγιξε ολοκληρο. Σε φιλώ γλυκια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περήφανό μου κορίτσι χαίρομαι
      που σε άγγιξε το ποίημα μου αλλά
      κυρίως χαίρομαι που είσαι κοντά μου!!!

      πολλά φιλιά καρδιακά

      Διαγραφή